Tuesday, December 20, 2011

AKU PUN MANUSIA BIASA

Orang selalu cakap , setiap manusia tidak boleh lari dari melakukan kesalahan. 
Orang selalu cakap , setiap manusia ada kelemahan dan kelebihan masing-masing.
Orang selalu cakap , setiap manusia akan berubah cuma masa yang menentukan.
Orang selalu cakap , setiap manusia pasti akan merasa senang dan susah.

Aku pun manusia biasa. Yang tak boleh lari dari buat salah. Aku manusia lemah and manusia yang sangat sangat lalai. Aku selalu "kalah" dengan perasaan aku sendiri. Aku terlalu mudah percaya, aku terlalu mudah sayang, aku terlalu mudah terpedaya dengan janji-janji manis manusia lain. 

Aku lemah bila ada yang sayang. Aku kuat bila ada yang benci. 

Aku syukur bila ada yang datang. Aku redha bila ada yang pergi.

Aku manusia yang ada baik buruk aku sendiri. Macam manusia manusia lain juga. Aku nak jadikan diri aku lebih baik daripada siapa aku yang dulu. Aku cuba, aku cuba berubah. Aku taknak pandang ke belakang lagi. Biar aku terus menuju ke hadapan. Walaupun ada yang positif, mesti ada juga yang negatif kat diri aku. 

Ada orang cakap, aku dah makin elok sekarang, makin berubah ke arah yang lebih baik. Alhamdulillah. But, ada juga orang cakap aku dah makin lain sekarang, makin kurang bagi perhatian pada dia, makin kurang rasa sayang pada dia.. 

Ya'Allah, bukan macam tu. Aku bukan macam tu.. Tak pernah kurang pun sayang aku pada dia. Yang aku rasa kan, diri aku makin hari makin matang. Aku dah taknak bermanja-manja atau berperangai macam budak-budak kecik, aku nak jadi serius dengan life aku. Aku taknak buat salah yang lama lagi. Aku ada agama. Aku nak jadi seorang yg boleh jaga batas dalam pergaulan. 

Bagilah aku peluang. Peluang untuk jadi diri aku sendiri. Peluang untuk aku berubah menjadi lebih baik. Ingat, bila ada yang positif, mesti ada juga yang negatif. Setiap manusia macam tu. Cuma, bagilah aku masa. Masa yang pernah aku bagi pada dia juga satu ketika dahulu. Please Bagi aku masa.

NOBODY IS PERFECT

Aku sayang dia, aku nak dia. Tapi biar Allah yang tentukan. Aku tawakal. Aku hanya boleh berdoa. Aku simpan semua dalam hati. Biar Allah saja yang tahu. Itu lebih baik ♥
Capital M <3
 


1 comment: