Thursday, December 15, 2011

Manusia hanya merancang,Allah yang menentukan

kau kena tabah..aku minta maaf sebab kau call aku semalam aku tak angkat..aku dah tidur..

aku post entry nie khas untuk kau..

Kita hanya merancang untuk menjadi yang terbaik,buat yang terbaik dan dapat yang terbaik. Jika apa yang kita rancang berlaku disebaliknya, itu semua keinginan dan ketentuan daripada Allah. Allah tahu mana yang terbaik untuk hambaNya. So if benda yang sebaliknya itu terjadi MUNGKIN  kita akan dapat yang lebih baik daripada yang terbaik yang sudah ditentukan oleh Allah. Who knows kan?

Pegang kata-kata ini syafiq.SEMUA YANG BERLAKU ADA HIKMAH DISEBALIKNYA. When you’re down just remember this and smile. Bila kita sedar apa yang dirancang tidak menjadi dan ada hikmah disebaliknya,kita tidak akan frust dan terus patah semangat.

Kalau frust dalam bercinta pun,memang sakit rasanya kan? Jika seseorang mengalami patah hati just because of love, tapi disebalik semua itu banyak hikmah yang kita dapat untuk dijadikan sebagai bekalan dihari yang akan datang . Jangan putus asa hanya kerana patah hati , anggaplah semua kejadian pahit sebagai mimpi. Bangunlah dari tidur,buka mata,dan kita lihat,betapa indahnya dunia ini,kita harus tetap bersemangat dalam menjalani kehidupan ini.


p/s:aku tolak kau bukan sebab aku tak sayang kau.tapi aku ada sebab aku yang tersendiri..now kak nazatul tolak kau bukan sebab dia tak cintakan kau..tapi mungkin jodoh kau dengan dia tak kuat..ingat tu .

8 comments:

  1. broken heart? setiap org pasti mengalami rasa sakit sebab cinta :D

    ReplyDelete
  2. @hazwani yusofyaya..kawan tgh sedih..betul..pasti akan rasa sakit walaupun sekali..

    ReplyDelete
  3. Kene tabah. Cinta ni kadang2 boleh jadi gula-gula dan boleh jadi racun.

    ReplyDelete
  4. @Amir Bakerye..betul..kita x boleh putus asa..kita kena terima takdir allah..:)

    ReplyDelete
  5. Dorongan dan kata2 semangat diperlukan. Itulah guna kawan. :)

    http://ibnuismaini.blogspot.com/2011/12/spontan-3.html

    ReplyDelete